Wat we zien
IT-partners die niet mee kunnen groeien
In het begin voldeed je IT-partner nog aan je behoeften. Maar nu je bedrijf groeit en je hogeren eisen stelt aan de service, blijkt opschalen lastig.
Je krijgt te maken met IT obstakels.
IT-obstakel 1
U vraag, wij draaien
Al die technologische ontwikkelingen gaan zo snel, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Wat moet ik nu wel doen en wat juist niet?
Vaak zien we dat IT-leveranciers een afwachtende houding aannemen. “Zeg maar wat je wilt en dan bouw ik het…”.
Daar ga je de wedstrijd niet mee winnen. Zeker niet als je groter en groter wordt. Dat is IT-obstakel 1.
- Iedere maand verssasingen op de factuur
- Geen idee of de SLA kosten reëel zijn
- Al maanden geen contact meer gehad met je leverancier
IT-obstakel 2
Geen visie
Grip op je IT-kosten begint met een duidelijke roadmap en goed gedefinieerde projecten die essentieel zijn voor jouw organisatie.
Jouw ideale IT-partner werkt met architectuuroverzichten waarin je samen risico`s en verbeteringen in kaart brengt. Daarnaast krijg je waardevolle marktinzichten om voorbereid te zijn op toekomstige ontwikkelingen.
Zonder deze structuur wordt het moeilijk om een solide IT-visie en uitvoering te realiseren. Dit is IT-obstakel 2.
- Geen jaarbudget
- Technisch iets activeren, maar daarna stopt het
IT-obstakel 3
Geen periodiek overleg
Hoe weet je of IT-projecten succesvol zijn en je op koers ligt met je plan? Regelmatig overleg met je IT-partner is essentieel om voortgang en prioriteiten te bewaken.
Er valt namelijk veel te bespreken.. Hoe staat het met de afhandeling van incidenten? Zijn alle veranderingen goed doorgevoerd? Welke projecten wachten op input van andere trajecten?
Als je niet regelmatig overlegt, dan zal iedereen op een best-effort manier aan de slag gaan.
- Geen regie naar andere leveranciers
- Continue verstoringen en onderbrekingen
- Waan van de dag bepaalt je agenda